پرسمان ذهن و خیال (صدر- فواد) -  تسویری 1958

پرسمان ذهن و خیال (صدر- فواد) - تسویری 1958

این وبلاگ درباره مسائل انسانی باتکیه برعرفان و آیین قرآن گفتگو می نماید
پرسمان ذهن و خیال (صدر- فواد) -  تسویری 1958

پرسمان ذهن و خیال (صدر- فواد) - تسویری 1958

این وبلاگ درباره مسائل انسانی باتکیه برعرفان و آیین قرآن گفتگو می نماید

آشنایی با دکتر حسن عشایری

دکتر عشایری عصب شناس و استاد روانشناسی عصبی می باشد من تصادفا بایکی از نوارهای ایشان آشنا شدم وبدون اینکه اسم ایشان را بدانم نوارشان را در یوتیوب و آپارات به اشتراک گذاشتم . مطالبی را که تاکید داشتند.

 ( مغز عواطف را هم پردازش می کند )   بار هیجانات منفی اضطراب ایجاد می کند . در خانواده هیجانات پایه ریزی می شود .هیجانات در ارتباطات بروز می کند. 

بیسوادی عاطفی   -  به جای اینکه صنعت را انسانی کنیم . انسان را صنعتی کرده است.

پی آمد مدار نباشیم . فرهنگ اصیل و جاودان است . دانش تغییر کرده و کهنه میشود . توانستن در نخواستن است .هجوم اطلاعات و گرانباری اطلاعات فرصت نمی دهد ارزیابی کنیم . هنر ما را از غافل بودن خارج می کند. بزرگترین صفت انسان نافرمانی ( نقد ) است .شعر پناهگاه ایرانی ها است . هنر در ارتباطات است. 

در جهنم میشود سوخت و میشود پخته شد. نقش گریه و خنده در روان انسان ها چیست.

چند ماهی است که برای بارگذاری نوارهای علامه سید مرتضی جزایری وقت گذاشتم.تا اندیشه های ایشان در دسترس باشد. تعداد 140 نوار ویدئو هم در یوتیوب و هم در آپارات.

استاد جزایری

تناسب اندام نشانه اراده تغذیه شخصیت آگاه

برای جبران حوادث غیر مترقبه یک شهر معمولا ستاد بحران  کشور سوله هایی پیش بینی دارد که محتوی وسایل اولیه مورد نیاز چون چادر و پتو و  غذای کنسرو شده و قمقمه های آب می باشد این سوله ها در پشتیبانی مردم و برگشت شرایط عادی نقش مهمی دارند .

بافت چربی در بدن انسان  نقش سوله ستاد بحران شهر را دارد حفظ بافت چربی در بدن حیاتی است.نسبت سلول های معمولی و بافت چربی در بدن یک دهم است یعنی هر ده کیلو وزن ما یک کیلو بافت چربی نیاز دارد .

مرکزی در مغزما وجود دارد و  در ارتباط با هیپو تالاموس است بنام اینسولا که درک خویش را از جسم ما به هیپو تالاموس گزارش می نماید.جسم ما چند کیلو است و چقدر بافت چربی نیاز دارد.و  او چقدر باید غذا بخورد اینسولا  جریان عادی زندگی و تغذیه را زیر نظر دارد وبه هیپو تالاموس گزارش می دهد .

اینسولا  به بافت چربی موجود در بدن که پیر شده است توجه ندارد و اورا حساب نمی کند در نتیجه چاقی و افزایش وزن اتفاق می افتد.

مثل این می ماند که ستاد بحران شهر کنسرو ها و تن ماهی های ذخیره شده قبلی را ( که تاریخ انقضاءهم دارند ) به حساب نمی آورند ذخیره سازی یک جریان دائم است و تشکیل بافت چربی همیشه  همراه تغذیه است. شما باید بافت چربی قبلی را حتما بسوزانید .( تن ماهی ها و کنسرو ها را از جریان مصرف خارج کنید)

در فعالیت های جاری ما تمام سلول های بدن ما  ( غیر از مغزکه  فقط قند مصرف داردو گلبول های  قرمز ) بقیه سلول ها ی بدن  هم  قند مصرف دارند هم بافت چربی -    اگر قند ها (   گلوکز - ساکاروز - مالتوز - لاکتوز -فروتز و......) حضور داشته باشند  یعنی مصرف روزانه زیاد شوند  باعث ترشح بیشتر انسولین می شوند انسولین درب چربی سوزی سلول ها را می بندند لذا چنانچه ما مایل هستیم از ذخیره موجودی بافت چربی استفاده کنیم باید مانع ترشح انسولین شویم یعنی مصرف قندها را کاهش دهیم حتی خوردن میوه در هر روز بیش از دو واحد ( دو میوه ) افزایش حضور قندها هست  و غیر ضروری  است.

توجه کردید کسانی که به بیماری قند مبتلا می شوند بخاطر عدم انسولین و عدم مصرف قند در بدن به سلول سوزی می افتند و وزن زیادی کم می نمایند.

یک انسان باید برای سلامتی خویش تلاش های ویژه در امر تغذیه داشته باشد.


یک تکنیک بسیار تجربه شده از قدیم الایام این است که تا گرسنه نشدید غذا میل نفرمایید.وقبل سیری کامل دست از طعام بردارید.

دوم - دیگر اینکه برای کنترل احساسات خویش  غذا نخورید.

معروف است می گویند افراد سیگاری ناراحت می شوند سیگار مصرف دارند خوشحال هم که میشوند سیگار می کشند.

فیلم تماشا می کنند سیگار مصرف دارند .در جمع حضور پیدا می کنند سیگار می کشند.

ما نیز وقتی عصبی می شویم خوراکی می خوریم.




در حادثه کربلا هدف امام حسین چه بود؟

ارزش هایی که امام حسین (ع) داشت :

رسوایی باطل در لباس حق - امام می دید عده ای به ظاهر ادعای ایمان به خدا دارند ولی شاید خودشان هم نمیدانند که خدا را نمی شناسند -آنان در جهل مرکب بودند .

آنکس که نداند       و نداند که نداند    در جهل مرکب ابد الدهر بماند.

دنبال روی از کسانی که دین را وسیله حکومت بر مردم و برافراشتن پرچم سلطه بر دیگران و تبلیغ راه سلطه گری و کسب قدرت و ثروت و تبلیغ آقایی بردیگران کنند.

و من الناس من یقول امنا بالله و بالیوم الاخرو ماهم بمومنین ( آیه 8سوره بقره )

صمُّ بکمُّ عمیُّ فهم لا یرجعون ( آیه 18سوره بقره )  - تا کر و کور و گنگ اند برنمی گردند-

امام حسین کمک کرد تا آنان شنوا شوند با چشم ببینند از اینکه خودشان را به خری و نفهمی و نادانی زدند بیرون آیند .

امروز هم ما مردم باید با حوادث پیرامون خویش با تحقیق و بصیرت برخورد کنیم از مقلد بازی در آییم حرف کارشناسان را بشنویم و عقبه حوادث امروز را ببینیم.

بیشترین صفت کافران و مخالفان امام حسین  جهل و بیرحمی بود .

ساده است بیرحم نباشیم و فریب فریبکاران را نخوریم .





روزه برنج - عجیب ولی واقعی

چون من در زمان کرونا زیاد در خانه بودم و فعالیت بدنی و حرکتی ام کم شد اضافه وزن پیدا کردم  .تلاش کردم اضافه وزن را کنترل کنم ولی موفق نشدم . جدیدا با گروه تلگرامی آشنا شدم بنام هپی فت - بنام دکتر امین جعفری- ایشان نکات جالبی تذکر دادند و تاکید دارند افراد چاق  ذهن چاق دارند یعنی باورهای غلط دارند باید ذهن آنان جراحی شود .( منظور با مطالب غلط  موثر در تغذیه آشنا شوند ) من هنوز با روش های ایشان آشنا نشدم ولی به نظرم مطالب خوبی را متذکر میشوند.

از طرف دیگر دوستی به من گفت برای کنترل وزن خود  - روزه برنج -بگیر یعنی مدتی لب به برنج نزن و پلو را از سبد غذایی حذف کن !

یکماه هست این کار را کردم و نتایج بسیار مثبتی گرفتم . بنظرم باید ادامه دهم و بعد قضاوت کنم - دست به نقد بگویم از حجم غذا خودم کم نکردم فقط برنج نخوردم و بیست روزه است -دو کیلو لاغر شدم.شاید در موادی که برای نگهداری برنج اضافه می کنند مشگلی باشد.