پرسمان ذهن و خیال (صدر- فواد) -  تسویری 1958

پرسمان ذهن و خیال (صدر- فواد) - تسویری 1958

این وبلاگ درباره مسائل انسانی باتکیه برعرفان و آیین قرآن گفتگو می نماید
پرسمان ذهن و خیال (صدر- فواد) -  تسویری 1958

پرسمان ذهن و خیال (صدر- فواد) - تسویری 1958

این وبلاگ درباره مسائل انسانی باتکیه برعرفان و آیین قرآن گفتگو می نماید

درباره پیدایش حیات

حدود ده سال پیش یکی از دوستان دوفقره دیسکت ( سی دی ) به من داد طی دو برنامه مستند علمی  در باره  خلقت روح انسان  و دو فقره دیسکت  در باره  مستند علمی جهان آخرت به من داد گفت گوش کنید خیلی جالب است .

واقعا همینطور بود نوارها بسیار عالی بود - آنها  را در رایانه ضبط کردم و در عرض یک هفته چند بار گوش کردم خیلی مفید بود چون هم از نظر علوم تجربی  پدیده روح  مورد بررسی قرار گرفته بود هم در باره مدل جهان آخرت بحث های جذاب و جدید طرح شده بود .  من هم  به دوستانی که ارتباط نزدیک داشتم دیسکت ها را تقدیم کردم .

همان وقت پیش خود فکر می کردم این سی دی ها چه جور در جامعه منتشر خواهد شد.به نظرم بر افکار مذهبی های نو اندیش تاثیر شگفت خواهد کرد. شنیده بودم که جناب دکتر کریم رستگار پژوهشگر مجاهدقبل از انقلاب    (  ایدئولوژی مکتب اسلام  )  این موضوعات را  در چند جلد  کتاب طی  مباحث مختلف تحقیق و بررسی و تدوین کرده است .

  از جمله موضوعات 1-پیدایش منظومه شمسی از نظر قرآن   2- نظریه پیدایش کهکشانها ( بیگ بنگ ) یا خلقت گیتی  (کرسی السماوات والارض )    3- پیدایش   کره زمین  و ماه در دو دوره یا دو مرحله     4- پیدایش هفت آسمان ( اتمسفر و جو کره زمین ) 5- پیدایش حیات در زمین  ( عرش الهی )   6- تکامل حیات روی  زمین  در چهاردوره    طولانی  و طویل  ( در حدود  چهار میلیارد سال ) 7- تکامل مواد آلی در چهار دوره پیش زمینه پیدایش حیات  و ..................

وقتی قرآن را تلاوت می کنیم  آیات ضمن موضوعات مختلف حقوقی و انسانی به آیات خلقت برخورد می کنیم.

در قرآن درباره حیات وخلقت چند آیه داریم   1- خلق الانسان من تراب  - انسان را از خاک آفریدیم - 2- خلق الانسان من طین - انسان را از گل آفریدیم-3- خلق الانسان من حما مسنون - انسان را از لجن آفریدیم - 4 -  خلق الانسان من صلصال کالفخار -از گل سفال شده -5 - خلق الانسان من ماء مهین  - 6 - خلق الانسان من عجل و ................

بیست روز قبل بود که تصادفا در آپارات با سایت دکتر رستگار برخورد کردم . خیلی تعجب کردم که استاد حدود چهارسال قبل شش نوار مستند علمی خویش را به رایگان در آپارات قرار داده است.و اطلاع رسانی هم نکردند.

دوستان عزیز و گرامی خواهشمندم که حتما به سایت ایشان در آپارت مراجعه کنید و حتما از شش نوارقرار داده شده استفاده جدی  کرده و بهره  علمی و قرآنی بردارید  - ا-  آفرینش گیتی  ( نظریه بیگ بنگ ) -2- مستند جهانی دیگر- جهان آخرت   قسمت اول - 3-مستند جهانی دیگر-جهان آخرت قسمت دوم -4- مستند چها روز آفرینش - پیدایش و تکامل مواد آلی - پیش زمینه پیدایش حیات - 5 - مستند روح  - قسمت اول - 6- مستند روح - قسمت دوم 

در این بیست روز نتوانستم وبلاگ را به روز کنم .از این نوارها بسیار بهره بردم.

حتما به کسانی که به ایدئولوژی اسلام علاقه دارند معرفی فرمایید.



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.