پرسمان ذهن و خیال (صدر- فواد) -  تسویری 1958

پرسمان ذهن و خیال (صدر- فواد) - تسویری 1958

این وبلاگ درباره مسائل انسانی باتکیه برعرفان و آیین قرآن گفتگو می نماید
پرسمان ذهن و خیال (صدر- فواد) -  تسویری 1958

پرسمان ذهن و خیال (صدر- فواد) - تسویری 1958

این وبلاگ درباره مسائل انسانی باتکیه برعرفان و آیین قرآن گفتگو می نماید

اگر دین ندارید آزاده باشید

امام حسین روز عاشورا به همه لشگریان و همه تاریخ فرمود :

اگر به دینی معتقد نیستید رفتار انسان های آزاده را داشته باشید و

 غلامی کسی رانکنید بردگی حکومت و حزبی را نپذیرید

هیهات من الذلت

آزادگی را مساوی با دینداری دانسته است

اخلاق برابر احکام است

وجدان و شرم برابر و بالاتر از قانون است



sina-1355.jpg (337×207)

گناه را بیش از یکبار انجام ندهید حتما اهل نجات می شوید

سنت ها یعنی قانون های حاکم بر موجودات دارای اراده

سنت های حاکم بر رفتار انسان

سنت های حاکم بر خانواده

سنت های حاکم بر حزب و گروه  و قبیله

سنت های حاکم بر جامعه

سنت های حاکم بر تاریخ

در این مورد استاد شهید مطهری و آیت الله شهید باقر صدر(عراقی) مطالبی و کتابی دارند

در قرآن می فرماید سنت  امتحان و فتنه بر رفتار انسان حاکم است حتی حضرت آدم دچار امتحان شد

خلاصه اینکه انسان چند بار دچار گناه می شود یکی در ذهن خود و دیگری در عالم واقع دچار امتحان می شود

و همان گناه را که انجام داد و نادم شد بارها دچار می شود و بر عکس تصور ما دوباره انجام می دهد

به نظر می رسد تاکید بسیار بر اینکه صد بار اگر توبه شکستی باز آی همین است که انجام گناه را ترک کنیم

به نظر می رسد در تاریخ صحنه کربلا بار ها تکرار شده است و انسان های پاک بارها قربانی گردیده و خواهند شد

شخصی می گوید من همیشه پیش خود فکر می کردم اگر روز عاشورا حضور داشتم 

در ظهر عاشورا وقتی امام حسین نماز می خواند جلوی او می ایستادم و خودم را سپر او قرار می دادم  !

   اتفاقا شبی در خواب دیدم روز عاشورا است و ظهر شد گفتند کسی جلوی امام بایستد و امام نماز بگزارد   

من که همیشه این موضوع در ذهنم بود  داوطلب شدم و جلوی امام ایستادم   ( دچار فتنه و امتحان شدم )

ناگهان تیری به سمت امام حسین رها شد و من که جلوی امام ایستاده بودم  جا خالی دادم و تیر به امام خورد و ناگهان از خواب پریدم

تازه فهمیدم در این دنیا حتی  در باره فکر هایی که می کنیم دچار امتحان می شویم و خود را خواهیم شناخت چقدر صادقیم

از سنت هایی که معروف هستند

والذین جاهدو فینا لنهدینهم سبلا

ان تنصر الله  ینصر کم  و یثبت اقدامکم 

ان الله لا یغیر بقوم حتی یغیرو ما انفسکم

و من ذالذی یقرض الله قرضا حسنا فیضاعفه له اضعافا



انسان های مورد احترام من

حضرت مولاناجلالدین بلخی (رومی)

نظامی گنجوی

حضرت حافظ شیرازی

حضرت سعدی

حکیم ملاصدرا 

آقای محمد جعفر مصفا

علامه محمد تقی جعفری

دکتر توشیهیکو ایزوتسو

دکتر محمد مصدق

نلسون ماندلا

مهاتما گاندی

آلبرت انیشتن

کارل مارکس

شهید مصطفی شعاعیان

دکتر علی شریعتی

پرفسور یونگ


زیگموند فروید

خانم کارن هورنای

علامه  طباطبایی صاحب المیزان

1- آقای احمد قابل

2-دکترعبدالکریم سروش

3- دکترکریم رستگار

4- آقای علی طهماسبی

5-آقای حبیب اله پیمان

6-آقای مهندس بازرگان

7-آیت الله حسینعلی منتظری

8- آقای مرتضی مطهری

9- آقای سحابی (پدر و پسر)

10-آقای علامه طباطبایی

11-آقای سید محمود طالقانی

12-آقای علی صفایی ( ع-ص)

13-آقای ابوالحسن بنی صدر

14-آقای شهید باقرصدر

15-آقای مجتهد شبستری

16-آقای مصطفی ملکیان

17-آقای محسن کدیور

18-دکتر ابراهیم دینانی

19-علامه اقبال لاهوری

20-سیدمحمد خاتمی

21-آقای محمد ملکی

22-غلامحسین کرباسچی

23-محسن مخملباف

24-محمد رضا شجریان

25-خانم زهرا رهنورد