پرسمان ذهن و خیال (صدر- فواد) -  تسویری 1958

پرسمان ذهن و خیال (صدر- فواد) - تسویری 1958

این وبلاگ درباره مسائل انسانی باتکیه برعرفان و آیین قرآن گفتگو می نماید
پرسمان ذهن و خیال (صدر- فواد) -  تسویری 1958

پرسمان ذهن و خیال (صدر- فواد) - تسویری 1958

این وبلاگ درباره مسائل انسانی باتکیه برعرفان و آیین قرآن گفتگو می نماید

الهام از توشیهیکو ایزوتسو - خلق مدام ویژگی خلق الهی است

در رابطه با متن پست (خلقت آدم خلیفه خدا برزمین) دیروز سوال این است آیا مذاکره خداوند متعال و ملئکه یکبار اتفاق افتاده است؟

احتمال داده میشود این مذاکره دائم است و خداوند رحمن و الرحیم دائم  بر زمین خلیفه می نهد وبه ملئکه می فرماید انی اعلم مالاتعلمون .

در پارگراف بعد آیات نازل شده در سوره بقره 2/31  می فرماید:

وعلم آدم الاسماء کلها    ثم عرضهم علی الملئکه فقال انبئونی باسماء هولاء  ان کنم صادقین قالو سبحانک لا علم لنا الا ماعلمتنا انک انت العلیم الحکیم

پروردگار به آدم اسماء را آموزش داد (در درونش قرار داد ) وبر ملئکه  اسماء را  عرضه داشت ( عرضه بیرونی نه درونی و ساختاری) ملئکه گفتند ما توان کسب اسماء را از بیرون   ( شاید از آدم ) را نداریم سبحانک لا علم لنا الا علمتنا (شاید خدا به ملئکه فرمود ) مظهر حکمت و علم من انسان و آدم است

امروز نیز علم الهی و حکمت الهی  در انسان متجلی شده و برانسان مکشوف میگردد  و  به اقرار خود ملئکه برآنها علم کلی  وارد نمی شود.

خداوند متشخص  -   معلم انسان بوده و هست و خواهد بودانسان با خداوند دائم در ارتباط است  میشود گفت این  ارتباط   ان لاین است چگونه خداوند غیر متشخص با انسان ارتباط دارد ما نباید تلاش کنیم ( معتقدین به خدای غیر متشخص ) فقط  از رابطه انسان و خدا تفسیری کشف کنیم و برداشت کنیم  (برای عموم عرضه کنیم ) بلکه همه انسان ها  خود باید تعلیم اسماء الهی را درک کنند همیشه و در همه حال این میسر است

در قرآن می فرماید سمع و بصر و فواد انسان برای پاسخ گویی مسئول هستند صدق الله العلی العظیم


حواس انسان و سیستم توجه در انسان  وجه ممیزه او درخلقت از موجودات ذی شعور دیگر است

زبان و بیان در انسان با سیستم توجه مربوط است



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.