پرسمان ذهن و خیال (صدر- فواد) -  تسویری 1958

پرسمان ذهن و خیال (صدر- فواد) - تسویری 1958

این وبلاگ درباره مسائل انسانی باتکیه برعرفان و آیین قرآن گفتگو می نماید
پرسمان ذهن و خیال (صدر- فواد) -  تسویری 1958

پرسمان ذهن و خیال (صدر- فواد) - تسویری 1958

این وبلاگ درباره مسائل انسانی باتکیه برعرفان و آیین قرآن گفتگو می نماید

اصول دین

از کودکی که در مدرسه جعفری اسلامی درس می خواندم به ما یاد دادند دین چند اصل دارد که هرکس باید استدلالی آن را بداند و اصول مذهب را هم باید استدلالی فرا گرفت  ( توحید نبوت و معاد)   اصول دین  و   عدل و امامت ( اصول مذهب ) بود 

بعضی ها فکر می کنند توحید یعنی اینکه انسان برای خویش وجود خدا را اثبات کند و لزوم نبوت را از آدم تا خاتم  بپذیرد و قبول معاد را نیز هر کس باید استدلالی بداند و قابل تقلید نیست

من شنیدم یکی از علمای تراز اول و از مراجع نامدار گفته است هر کس خدا و معاد را قبول داشته باشد مسلمان است

شخصی به نام استاد حجت الله نیکوئی در سایت  فرهنگی نیلوفر(آیا اسلام ذات دارد ) به آدرس     /www.neeloofar.org       طی چهار نوارسخنرانی  به عنوان متولی اسلام و جمهوری اسلامی از همه روشنفکران درخواست کرده بیایید اقرار به اسلام کنید وگرنه ما شما را خارج از دین می دانیم هم مصطفی ملکیان هم دکتر سروش و ........را نام می برد و تکفیر می کند و می گوید چند روز وقت دارید تا بگویید نبوت و قرآن کلام الله را قبول دارم و باید تاکید کنید که معاد مورد قبول من جسمانی است و خدا یک موجود متشخص انسان وار است که دارای حیات و علم و قدرت است

من از سوابق علمی و حوزوی اش اطلاع ندارم ولی به نظر می رسد داعیه شناخت اسلام راستین و ناب محمدی را دارد

من از ایشان سوال می نمایم آیا قبول دارید که انسان باید خودش استدلالی اصول دین و مذهب را بفهمد و بداند؟

شخصی نزد پیامبر اسلام آمد و کسی داشت آیه        ومن یعمل مثقال ذره خیرا یره    و من یعمل مثقال ذره شرا یره     را می خواند باشنیدن آن اعرابی گفت خیرا یره ؟شرا یرا؟

و بسیار با احساس گفت این مطلب عالی است و رفت پیامبر فرمود     فقه اعرابی      یعنی او دقیق دریافت آیه را و ایمان آورد

منظورمن  این است که همه برای ایمانشان   صغری کبری     ندارند

به نظرم کسی که می خواهد بادیگران گفتگو کند باید با متانت بیشتری آغاز کند و هل من مبارز طلبی فایده ندارد

ما دنیارا با پیش فرض های زیادی می شناسیم هرکسی باید خودش را قانع کند و بعد در آیات و فهم آن  اقدام کند

خدای رحمن و رحیم  در قرآن از همه بیشتر معرفی شده است حتما پیش فرض قرآن و آغاز همه سور است




نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.