پرسمان ذهن و خیال (صدر- فواد) -  تسویری 1958

پرسمان ذهن و خیال (صدر- فواد) - تسویری 1958

این وبلاگ درباره مسائل انسانی باتکیه برعرفان و آیین قرآن گفتگو می نماید
پرسمان ذهن و خیال (صدر- فواد) -  تسویری 1958

پرسمان ذهن و خیال (صدر- فواد) - تسویری 1958

این وبلاگ درباره مسائل انسانی باتکیه برعرفان و آیین قرآن گفتگو می نماید

درباره متاریدینگ چه نظری دارم ؟

آقای محمد جعفر مصفا  مثلی می زند : استخری داریم که  آب آن بسیار آلوده شده  است 


آیا می توان با وارد کردن چند سطل آب  در آن مشگل را حل کرد و استخر را مطلوب کرد


جواب منفی است با چند سطل آب تغییری در استخر حاصل نخواهد شد تلف شدن آب تمیز



در باره حافظه و مطالعه صحیح باید اول به فرد سلامتی روان و دوری از اضطراب آموخت


عدم حواس پرتی و تفکر زائد و تفکر بیجا نتیجه آگاهی از علت پیدایش عدم تمرکزدرانسان است


چرا ما بر نیروی خیال خود تسلط نداریم حتی نمی توانیم کنترل خیال کنیم


از سالها قبل من متوجه شدم که اساسی ترین نیروی شناختی انسان مرکز خیال است


ذهن انسان بزرگتر از همه عالم است و نیروی خیال خالق ذهن انسان می باشد


به نظر من ابلیس  نیروی خیال انسان است و خدا می داند که سلطه براو بسیار دشواراست


همه ملئکه به انسان سجده کردند ( کمک عقل برای انسان ) اما خیال مزاحم است


زمانی میتوان از خیال استفاده مثبت کرد که بر او غالب شویم و کنترلش را در اختیاربگیریم


به نظر من بالاترین کمک نماز یومیه دوری از خیال و  تمرین کنترل خیال است


تکنیک های متا ریدینگ زمانی موثرند که افراد شناخت کافی از سازوکار تفکرداشته باشند


مطالعه کتاب های محمد جعفر مصفا توصیه می شود



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.