پرسمان ذهن و خیال (صدر- فواد) -  تسویری 1958

پرسمان ذهن و خیال (صدر- فواد) - تسویری 1958

این وبلاگ درباره مسائل انسانی باتکیه برعرفان و آیین قرآن گفتگو می نماید
پرسمان ذهن و خیال (صدر- فواد) -  تسویری 1958

پرسمان ذهن و خیال (صدر- فواد) - تسویری 1958

این وبلاگ درباره مسائل انسانی باتکیه برعرفان و آیین قرآن گفتگو می نماید

راز هم آغوشی ظلمت و نور

بسم الله الرحمن الرحیم


قل اعوذ برب الفلق من شر ما خلق و من شر غاسق اذا وقب  و من شر النفاثات فی العقد


ومن شر حاسد اذا حسد  صدق الله العلی العظیم


دوست و آشنایی دارم که در خصوصیات و رفتار هایش مشکلاتی دیدم و از او دوری کردم


اتفاقا در شرایطی که پیش آمده بود او پیشقدم شد و به کمک من آمد


افرادی را در جامعه می بینیم که مزاحم دیگران هستند ولی گاهی آنان را یاری می کنند


پیش خود می گوئیم اگر فلانی ما را اذیت کرد ولی در فلان حادثه دست ما را گرفت


به نظر می رسد در این مسئله که موجودات عالم گاهی به ما زیان می رسانند وگاهی سود


حکمتی از طرف باریتعالی می باشد خیر و شر در عالم هم آغوش هستند


و ما باید رابطه خود را با دیگران حفظ کنیم و از شر آنها دوری جو ئیم


قطع مطلق رابطه  اشتباه می باشد وما را دچار مشکلات بیشتر می نماید


نفس انسان  برای او خواص بسیار دارد چه قوه غضبیه و چه قوه شهویه


اما انسان باید با شناخت سازو کارهای فیزیولوژیک از فشارهای آمرانه نفس دوری کند


پندار ها و ذهن متوهم  چنانچه کنترل نشود در انسان نقش ابلیس را دارند


گناه و توبه راز این زندگی و خلقت شیطان حکمت زندگی ما است


خداوند هم خلق الموت و الحیوه را به خود نسبت می دهد


و هم جعل الظلمات و النور   را


خلاصه زندگی درست     بصیرت و تقوی می خواهد


اگر ظلمت آن سراسری شود صد چندان عذاب آفرین است


قل اعوذ برب الفلق


ومن شر غاسق اذا وقب



همه حوادث زندگی در ما هم ترس می آفرینند  و هم امید


زندگی تراژدی عجیبی است


دراماتیک و داستانوار




نظرات 1 + ارسال نظر
reza دوشنبه 24 شهریور 1393 ساعت 14:01

سلام

درباره متا ردینگ بنویسید

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.