پرسمان ذهن و خیال (صدر- فواد) -  تسویری 1958

پرسمان ذهن و خیال (صدر- فواد) - تسویری 1958

این وبلاگ درباره مسائل انسانی باتکیه برعرفان و آیین قرآن گفتگو می نماید
پرسمان ذهن و خیال (صدر- فواد) -  تسویری 1958

پرسمان ذهن و خیال (صدر- فواد) - تسویری 1958

این وبلاگ درباره مسائل انسانی باتکیه برعرفان و آیین قرآن گفتگو می نماید

ایده (عدم خشونت) . عدالت . حقیقت پرستی

کدام ارزش قرآنی سر سلسله دار است


انسان در ساحت ذهن و نظر به دنبال حقیقت گرایی است


اگر چه حقیقت برای او زیانبار باشد ( شاید حقیقت تلخ است نتیجه همین رویکرد باشد)


انسان در ساحت عمل  به دنبال عدالت است


راست بگوی اگر چه ظاهرا به زیان تو باشد


انسان در ساحت احساسات  و قلب به دنبال عدم خشونت است


چه بسا چیزی را دوست ندارید( جنگ و جهاد) و  برای شما خیر است


 چه بسا چیزی را دوست دارید و آن برایتان شر است ( پول و قدرت )


پس می توان گفت انسان در سه ساحت خوب است شناخته شود


قرآن کریم در سه آیه انسان ها را مورد ارزیابی قرار می دهد


اول  -  هل یستوی الذین  یعلمون والذین لا یعلمون


آیا کسانی که علم و معرفت دارند با کسانی که دانش خویش را بکار نمی برند مسویند


دوم  - فضل الله المجاهدین علی القاعدین اجرا عظیما


انسانهای دلاور و فداکار بالاتر از انسان های تنبل و برده صفت اند



سوم - ان اکرمکم عندالله  اتقیکم


تقوی داشتن ترمز در روابط انسانی و اجتماعی است


تقوی از منشاء قلب پاک  و مجاهدت برای عمل صالح و دریافت علم برای دریافت حقیقت


تقوی برای مجاهدت  و تقوی برای دریافت علم 


مجاهدت برای تقوی  و معرفت و جستجوی حکمت و علم برای تقوی


بالاترین ارزش ها تقوی است


کسی که عاقبت اندیش است ( دارای تقوی است ) و بالاخره هم یوقنون


ذالک الکتاب لا ریب فیه هدی للمتقین


الذین یومنون بالغیب و یقیمون الصلوه


والذین یومنون بما انزل الیهم و ما انزل من قبلهم


ومما رزقناهم  ینفقون ( سوره بقره)


انسانهای بخیل و دارای وسواس  تقوی ندارند


انسان های ترسو  و فراری از دیگران تقوی ندارند


انسان های راستگو  و با صداقت  وفادار و امین  تقوی دارند




نظرات 1 + ارسال نظر
نادم چهارشنبه 15 مرداد 1393 ساعت 15:44 http://aziiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiizam.blogsky.com

پک زدن به سیگار هیچ معنایی ندارد الّا نوعی لجاجت با خود، و حتی لجاجت در تداوم ِ نوعی عادت.
عجیب ترین خوی ِ آدمی این است که می داند فعلی بد و آسیب رسان است، اما آن را انجام می دهد و به کرات هم. هر آدمی ، دانسته و ندانسته ، به نوعی در لجاجت و تعارض با خود بسر می برد ، و هیچ دیگری ویرانگرتر از خود ِ آدمی نسبت به خودش نیست.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.